Fin artikkel i Sande Avis

ÅPNER VIPPS-BUTIKK: Mirjam Ødegård har åpnet en Vipps-butikk hvor man kan bestille varer og hente i Skafjellåsen. Foto: Ingunn Håkestad Bråhten

__________________________

Mirjam Ødegård ønsker å utvikle produktene sine, derfor starter hun feiringen av 10 år i bransjen med en Vipps-butikk.

Det hele startet med en idee og et ønske om å drive med å designe og bake kaker under hennes første svangerskap. Deretter har det gått fra Mjøndalen via Kakemomsen som ble etablert i Sande sentrum til bakeriet i kjelleretasjen i Skalfjellåsen.

Hjemmebakeriet i Skafjellåsen ble etablert da hennes 4. barn som skulle komme til verden, hvor logistikken ble enklere ved å kunne jobbe hjemmenifra.

Lite nattesøvn

Etter at barn nummer 5 kom til verden var planen å markedsføre bedriften slik at den kom i gang igjen. Men barn er ikke alltid forutsigbare og nattesøvnen har uteblitt i flere år. Derfor er det først nå, etter et halvt år med nok søvn, at hun nå har realisert en egen kakebutikk i Vipps-systemet som heter Designkaker AS.

– Jeg har fått flere forespørsler om folk som ønsker å kjøpe kaker og dette er en mulighet til å nå meg på, forteller hun.

For å finne fram til den nettbaserte-løsningen må man laste ned Vipps-appen og derifra kan man manøvrere seg fram til butikken hennes, Designkaker AS. Her får man bestilt både cup-cakes og konfirmasjonskaker. Kreasjonene er fantastiske, man må imidlertid regne med å betale litt mer for varene.

– Jeg driver ikke med masseproduksjon, det er derfor jeg kaller meg kakekunstner.

Likevel er det bedriftsbransjen, eller de som virkelig har lommebok for dyre kaker, hun retter seg mest mot.

– Jeg kan lage hva som helst på bestilling og jeg ønsker at det skal være mye mer enn en kake. Det skal være en fest, en opplevelse, et kick, noe man snakker om og kanskje løfter hele selskapet, forteller hun.

Det er nettopp dette hun har gjort mange ganger.

– Jeg får tilbakemelding om at det har vært en utrolig morsom opplevelse og at festen har blitt vellykket, og der er litt av opplegget, forteller hun.

Les også: – Jeg vil bli best i Norge

Inspirert av Cake Boss

Inspirasjonen til kakene henter hun fra USA. Ett av de store forbildene har vært Cake Boss, men hun har også brukt Instagram og andre sosiale medier som en god kilde til å finne både teknikker og muligheter.

– Før så trodde jeg ikke det var mulig å bli like god som Cake Boss, men nå er det sånn at det ikke er så imponerende lenger. Jeg ønsker stadig å bli bedre og utfordrer meg selv på detaljer hele tiden.

Av Ingunn Håkestad Bråthen

Mirjam Ødegård ønsker å utvikle produktene sine, derfor starter hun feiringen av 10 år i bransjen med en Vipps-butikk.

 

 

Share Button

Legg igjen en kommentar (2)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *